יום שלישי, 19 ביולי 2011

בלוגים ועיצוב


לפני כמה ימים פגשתי את עינת קיילס ארגמן כותבת הבלוג Design Break לקפה ושיחה על בלוגים ועיצוב. עינת כותבת את הבלוג שלה למעלה משנתיים ומתמקדת בכתיבה על מעצבים ישראליים. הפגישה היתה כמו תמיד מפרה ומעניינת. החלפנו חוויות על עיצוב, על עולם הבלוגים האינטנסיבי ועל היתרונות וההנאות שבכתיבת בלוג. מאוחר יותר כהתיישבתי לכתוב פוסט מצאתי את עצמי תוהה על התופעה הזו שנקראת בלוגים. היום שוק האינטרנט שופע בבלוגים רבים ומגוונים, לכל אחד יש הזדמנות להשמיע את קולו ורבים מנצלים אותה. ללא ספק כתיבת בלוג נתפסת כמשהו קליל צעיר ונעים, כלי נוסף לקדם לפרסם ולתקשר את עצמך עם העולם.

אך יחד עם זאת, כתיבת בלוג היא עבודה שדורשת השקעה - להיות מחובר, לקרוא ולהתעדכן, לכתוב, לנסח, ליצור קשרים וירטואליים וכל הזמן לנסות לחדש. לרוב, העיסוק בבלוג לא הופך למקור הכנסה (לפחות לא אצל הבלוגרים הקטנים), אז נשאלת השאלה למה בעצם אנחנו צריכים את העול הזה…?

בסוף החודש הבלוג שלי יחגוג שנה, ייתכן שזו הסיבה לחשבון הנפש… ועל אף שאין ביכולתי להסביר את סיבותיהם של אלפי בלוגרים אחרים אני יכולה לעצור לרגע ולהזכר בסיבותיי שלי. את הבלוג פתחתי ראשית כדי לשלב יותר עיצוב בחיי. מאז סיימתי את התואר הרגשתי שחסר בחיי המקצועיים החלק הזה שגורם לי לחקור עיצוב, לחשוב עליו, להרהר בו, לנתח ולבקר אותו. אפשר לקרוא לזה החלק התיאורטי שבעולם העיצוב. תמיד הייתי מעודכנת באתרים כאלה ואחרים, עקבתי אחרי בלוגים ומגזינים שעוסקים בעיצוב אך התהליך לא חייב אותי לחשוב לעומק על שאני רואה. בנוסף לכך כתיבת בלוג, למרות שנעשית בתוך ים של היצע ואפשרויות, תיתן לי הזדמנות להשמיע את קולי שלי לגבש דעה ולהציג אותה, ובעיקר ליצור קשרים עם מעצבים וקולגות אחרים, וירטואליים בתחילה וממשיים לאחר מכן. ובשורה התחתונה כמו שכתבתי למעלה, הבלוג הוא עוד כלי לשווק ליחצן ולמכור את עצמנו אל העולם הגדול. ויחסית להרבה דברים אחרים שאחנו יכולים לעשות על מנת לקדם את עצמנו, (ולמרות רמיזות הקיטורים שלי בתחילת הפוסט) זהו לדעתי אחד הכלים הנוחים והכיפיים שעומדים לרשותינו.

לאחר כל שנכתב החלטתי לנצל את ההזדמנות ולצרף תמונות שאספתי מכמה מהבלוגים היותר מוצלחים שנתקלתי בהם בשנה האחרונה -

oh joyמתוך !oh joy

!oh joy - בלוג עשיר ומגוון שעוסק בעיצוב אופנה ואוכל. הבלוג קיים כבר מ 2005 והוא מתעדכן לא פחות מ 2-3 פעמים ביום. הוא גם אחד הבלוגים האהובים על עינת.

all the mountains 3all the mountains מתוך all the mountains - בלוג עדין, שקט ומיוחד.

amateur couture 1 amateur couture 2 מתוך amateur coutur

Loveology בלוג צבעוני משמח נעים ועדין שגורם גם לדברים הקטנים והזניחים שסביבנו להראות יפים ומעוצבים.

loveology 2loveology 1מתוך Loveology

אחד הבלוגים האהובים עליי הוא color collective, כבר כתבתי עליו מספר פעמים ובכל זאת אני לא מתעייפת מלשבח אותו, הוא ללא ספק אחד הבלוגים מעוררי ההשראה שנתקלתי בהם. בנוסף לכך שהוא מלא בתמונות יפות הוא גם מספק פלטות צבעים שיכולות להיות שימושיות לכל אמן/מעצב/יוצר באשר הוא.

color collective 4 color collective 5מתוך color collective

see saw

מתוך הבלוג seesaw – הבלוג שייך לקבוצה של שלוש מעצבות מאריזונה שמנהלות סטודיו לעיצוב גרפי ומיתוג ואף מחזיקות חנות וינטג’ מקוונת ב Etsy. בבלוג הן מציגות את הדברים שנותנים להן השראה וגם את העבודות שהן עצמן יוצרות. שווה ביותר.

לסיכום למי שמתלבט או שואל את עצמו איך ומה… להלן תרשים מלא הומור שמסביר כיצד לכבוש את עולם הבלוגים בכמה צעדים פשוטים (מתייחס לבלוגים שעוסקים באופנה אבל בכל זאת...) הוא התפרסם כבר לפני כשנה על ידי האתר refinery 29.

how-to-become-a-star-style-blogger2-r29-how-to-become-a-star-style-blogger 3-r29-how-to-become-a-star-style-blogger 4-r29-how-to-become-a-star-style-blogger