יום שבת, 11 בספטמבר 2010

מידע לנוסעים לחו”ל - והפעם לקראת פסטיבל העיצוב בלונדון

 

השנה יתקיים פסטיבל העיצוב בלונדון בתאריכים 18-26/9 ויוצריו מגדירים אותו כחגיגה של עיצוב בבירה היצירתית של העולם. החגיגה מתפרסת על פני 150 מוקדים בעיר ומאגדת חדרי תצוגה ותערוכות שונות ומקיימת במקביל ארועים, הרצאות והפעלות, רובם (לדברי המארגנים) אינם מצריכים תשלום בכניסה.

לאלו הנוסעים ורוצים לתכנן מראש את מסלולם מומלץ להעזר באתר הפסטיבל, ובאתר הזה שמאגד ארועים ותצוגות ב Clerkenwell district שנמצא באיזור מזרח לונדון.

כמו כן, אני ממליצה בחום על ביקור ב 100%Design, תערוכה שמציגה בעיקר עיצוב פנים, ריהוט ואקססוריז לבית. בין המשתתפים מצאתי מעצב בשם Andy Murray שישתתף בתערוכה בביתן של 100%Futures שמציגה את מעצבי העתיד, הנה לפניכם שולחן ומדפים שעיצב כחלק מסדרה.

andy murray

בנוסף אני ממליצה על ביקור ב Tent London שמתקיים במסגרת הפסטיבל בתאריכים 23-26/9 ומציג גם הוא עיצוב בקטגוריות שונות, ריהוט עכשווי וחדשני במקביל לפרטי וינטג’.

בין המציגים ישתתף Michael Siney שעיצב את הכורסא הזו

michael siney 

Orchard Studio שעיצבו את האהיל הזה

orchard studio

Vladimir Rachev שעיצב את הכיסאות האלו

Vladimir Rachev Vladimir Rachev

לאלו שעדיין מתקשים לתכנן את מסלולם מראש באמצעות אתרי האינטרנט מומלץ להתחיל מ V&A Museum - מוזיאון ויקטוריה ואלברט שאינו מוזיאון עיצוב בהגדרתו אך לוקח חלק פעיל בפסטיבל.

במקביל לתערוכות מתקיימים ארועים רבים נוספים, בחרתי להמליץ על כמה ארועים שהיו נראים לי מעניינים ומעשירים, את רשימת הארועים השלמה ניתן למצוא באתר הזה.

Artists in Residence: Open Studios
מוזיאון ויקטוריה ואלברט הקצה חללים שישמשו כסדנאות עבודה לאמנים, במסגרת הפסטיבל מאפשר המוזיאון הצצה לתוך סדנאות אמנות פעילות בתחומי אפנה, קרמיקה ורובוטיקה ואפשרות לראות את האמנים תוך כדי עבודה. מוזיאון ויקטוריה ואלברט, כניסה חינם

Breakfast talk with The Times
מוזיאון ויקטוריה ואלברט מציע סדרה של הרצאות (בשילוב ארוחת בוקר) בנושאי עיצוב תרבות וחשיבה יצירתית. פרטים נוספים ינתנו בהמשך, יש להזמין כרטיסים מראש כאן. מוזיאון ויקטוריה ואלברט, כניסה £12/£10

Be Bold Be Gold
תצוגה לא שיגרתית של של בוגרי ה Royal College of Art’s במגמת עיצוב תכשיטים, בה ניתן יהיה לפגוש את הבוגרים עצמם ולנהל עימם שיחה לא פורמלית על המוצרים המוגמרים וכן על תהליך עבודתם. כמו כן, הקהל מוזמן להביא אוייבקטים שונים ולהעביר אותם תהליך של ציפוי זהב. עוד מידע כאן. Art Studio, Sackler Centre, כניסה חינם

Rowena MurrayNut Lockets עוצב על ידי Rowena Murray

Contemporary Days: The Designs of Robin and Lucienne Day, Film Screening and Talk
הקרנת פרמיירה של הסרט הדוקמנטרי Contemporary Days: The Designs of Lucienne and Robin Day, סרט הסוקר את פועלם של המעצבים לוסיאנה ורובין דיי, עוד מתקופתם ב Royal College of Arts בשנות ה 30 ואילך. לאחר הסרט יתקיים שיח עם הבמאי. יש להזמין כרטיסים מראש כאן. מוזיאון ויקטוריה ואלברט, כניסה £12/£5

Solid Shell

לסיכום, המלצה על פרוייקט שנקרא Bench 10 שארגנה ואצרה חנות עיצוב בשם The Lollipop Shoppe, הפרוייקט מזמין 10 מעצבים מובילים לחשוב מחדש על ספסלי הרחוב. 10 התוצאות יוצגו במהלך הפסטיבל באזור Spitalfields Market, אותו אזור בו ממוקמת החנות. הפרוייקט המוצג למעלה נקרא Solid shell והוא עוצב על ידי VW+BS עבור Decode London. הגעתי אליו דרך האתר הזה.

לונדון כן מחכה לכם! ספרו חוויות ושילחו תמונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה