יום שישי, 18 בפברואר 2011

עיצוב ישראלי קרוב לבית

 

לפני כשבועיים (שבת 5.2) נפתחה תערוכת יחיד של עזרי טרזי בגלריה פרדיגמה. טרזי, מעצב בולט בשמי העיצוב הישראלים היה בעבר ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל ולאחר מכן הקים את המגמה לתואר שני, במקביל היה גם מעורב בפרוייקט d-Vision (תוכנית התמחות למעצבים צעירים) בחסות קבוצת כתר. בנוסף לכל אלו (וכאילו זה לא מספיק…) הוא גם מנהל סטודיו עיצוב.

תערוכת היחיד שלו, שנקראת קל”ב (קרוב לבית), סובבת סביב המושגים הצבאיים שנשזרו זה מכבר בחיי היומיום שלנו מתוקף היותנו במדינה שקיומה מתנהל סביב קונפליקט.

על אף שבדיעבד העיסוק בנושא זה נראה הגיוני ואף מתבקש, אני מוצאת שהבחירה מפתיעה ומרעננת, ובעיקר לא קלה. מקור ההשראה וחומרי הגלם איתם עבד טרזי הינם בעלי מראה מוגדר, ונטול חן שמשוייך בתודעה הקולקטיבית שלנו לעולם צבאי וגס.

למרות המורכבות של נושא התרוכה טרזי הפיק מהבחירה שלו סדרת אובייקטים מעניינת ומגוונת, ועל אף שישנה תחושת ”צבאיות” ששוררת בחלל הגלריה, חלק מאובייקטים הפכו לחפצים אסתטיים שנוכחותם נעימה.

 kalabkalub04kalub06 kalub06-detailkalub05kalub07 kalub03כל התמונות מכאן

עוד שנים רבות כשיכתבו ספרי היסטוריה על העיצוב הישראלי, יקבלו פרוייקטים מהסוג הזה מקום של כבוד, ולא יהיה זה רק בגלל שהמעצב הוא ישראלי. הפרוייקט הזה מישיר מבט לדבר שרבים מאיתנו מנסים לחמוק ולהתעלם ממנו – מורכבות ההוויה הישראלית ורמת ההשפעה שלה עלינו המעצבים שחיים במדינה הזו ורוצים גם ליצור בה.

לכו ותתרשמו בעצמכם... התערוכה מציגה עד 18.3

תגובה 1:

  1. התמונה האחרונה ברשומה פשוט שבתה את עיניי - העיצוב מאוד מתאים לעמדות תצוגה בחנויות.

    השבמחק