יום חמישי, 14 באוקטובר 2010

חיידק עיצוב

במהלך שיטוטי באינטרנט נתקלתי במעצבת ההולנדית Pieke bergmans, כשהסתכלתי על עבודותיה הבנתי שאת חלקן כבר ראיתי אך לא קישרתי את כולן אליה. היא אף הציגה השנה במוזיאון העיצוב חולון. לאחר קריאה נוספת גיליתי שהיא מעצבת (ולא מעצב כמו שחשבתי) דבר שמיד ריגש אותי, כי בואו נודה בזה it’s a man’s world.

פיקה ברגמנס היא מעצבת הולנדית, בוגרת תואר ראשון בעיצוב תעשייתי מהאקדמיה לעיצוב באיינדהובן Academy Eindhoven ותואר שני בעיצוב מוצר של הרויאל קולג’ Royal College of Art.

massive-infection-2

היא מעידה על עצמה שהיא עובדת עם חומרים שונים ושאינה נמשכת ספציפית לחומר מסויים, היא סקרנית לראות מה ניתן לעשות עם החומר ומכך נולד המוצר. לדבריה, היא נותנת לעצמה את הזמן לחקור ולהתנסות והעיצוב מוכתב ממה שהיא “מוצאת על הדרך”. מטרתה היא ליצור אובייקט בעל אופי ומראה אישי על אף שנוצר בייצור המוני. והנה ציטוט מראיון שנתנה לאתר dezeen

“No two people are the same, and neither are two of the hairs that grow on your head. I wish our products were a bit more like this as well. The next step in mass production could be controlled imperfect production, for interesting, personal objects.”

 

 

ב 2008 עצבה פיקה סדרת גופי תאורה, הסדרה שנקראת light bulbs נעשתה בשיתוף עם ה Royal Crystal Leerdam והוצגה ב Salone del mobile. פיקה מספרת שתהליך העיצוב נבע מכך שהנורות נדבקו ב”חיידק העיצוב” והוא גרם להן לשנות את צורתן המוכרת והפך אותם לאובייקטים החדשים שניתן לראות בתמונות.

light bulbs 7light bulbs 5 light bulbs 4

ב Salone del mobile באותה שנה, הציגה פיקה גם עם קבוצת העיצוב droog design פרוייקט שקראה לו Massive infection והתבסס על קונספט דומה בו חיידק דבק בוואזות זכוכית והן שינו את צורתן ואת צורת השולחן עליו הן מוקמו.

massive-infection-3 massive-infection-4 massive-infection-5 

עוד קודם, ב 2007 הציגה פיקה ב Salone del mobile סדרה של ואזות זכוכית שנופחו ישירות על רהיטים. הפרוייקט נעשה בשיתוף עם חברת ויטרה.

vitra virus 2 vitra virus 3vitra virus 4 

בתערוכה שהתקיימה השנה במילאנו הציגה פיקה סדרת מפלצות ענקיות רכות וגמישות, שמטרתן לדבריה, היא לגרום ליושב עליהן להתמקם בצורה הכי פחות נוחה שניתן. הפרוייקט נעשה בשיתוף עם חברת הטקסטיל Innofa/Stretch Textiles. אני באופן אישי מוצאת במפלצות הבד האלו המון חן ורעננות וככל שאני מביטה בהן יותר כך מתעורר אצלי חשק עז להתיישב עליהן בתנוחה לא קונבנציונלית ולקוות שלא אהפוך לטרף קל.

monsters 2monsters 3monsters 4

כמעצבת פיקה נהנית מכל העולמות, היא מצליחה לעבוד ללא יעד סופי מוגדר ולעבור תהליך של חיפוש וניסוי מתוך החומר, שנראה אף כמשחק עבורה, ובה בעת היא מפיקה אובייקטים ומוצרים חדשים ומרתקים.

Pieke Bergmans

התמונות וחלק מהמידע לפוסט זה נלקחו מהאתרים האלו -

designboom, core77, dezeen וניתן גם להקליק על כל תמונה על מנת להגיע למקור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה