יום שישי, 24 בדצמבר 2010

כסא הוא כסא הוא כסא

 

בחמישי שעבר (16/12) נפתחה בגלריה פרדיגמה התערוכה “כסא הוא כסא הוא כסא”, התערוכה מציגה 17 כסאות שעוצבו על ידי מעצבים ישראלים שונים.

אוצרי התערוכה עזרי טרזי וענת בנבנישתי בחרו לעסוק בכסאות בלבד, בחירה מרתקת אך מאתגרת משהו, העיסוק בכסא הוא חלומו של כל מעצב (כמעט) ואף של כמה אדריכלים. התחום רווי והשוק מוצף בכסאות רבים בין אם כמוצר מוגמר ושימושי הנמכר בחנויות ובין אם כאובייקט המייצג קונספט עיצובי. התחושה האישית שלי היא שכיסאות הוא תחום שקשה יותר לחדש בו, אך אין זה אומר שלא צריך לנסות... 

התערוכה שנאצרה בפרדיגמה מעניינת ומגוונת ומציגה מספר כסאות שמייצגים גישה חדשה לחומר וצורה, יחד עם זאת חלק מהמוצגים נראו כווריאציות לכסאות ולאובייקטים מוכרים.

ביקור בתערוכה מומלץ בחום, ובנתיים הנה מספר תמונות של כסאות שהוצגו בה -

Chair NO.1 Chair no.1 - אפרת ברק

nefertiti  Nefertiti - עופר זיק

SONY DSC                     3 pound - דנה בן ניסים

 6464 - עמי דרך ודב גנשרוא

sholi straussSegula fence Chair - שולי שטראוס

raviv Re-cords - רביב ליפשיץ

כסא שהרשים אותי במיוחד היה של ערן שקין שהתייחס בכסאו לקו התפר שבין עיצוב ואמנות ויצר עבודה מעניינת מבחינת המראה הקונספט והשימוש בחומר.

Homeless office chairHomeless Office Chair - ערן שקין

אהבתי גם את הכסא של גלית שבו שיצרה מראה של פרופיל מתכת ורפדה אותו בעור אדום, שילוב מעניין שיצר כסא בעל צורה ייחודית (התמונה לא עושה עימו חסד).

galit shvo       I beam chair - גלית שבו

הפתיחה היתה אלגנטית ונעימה, וכך, תוך כדי שכירסמתי ערמונים ולגמתי סיידר חם, חשבתי ביני לביני על ההתעוררות שחווה סצנת העיצוב בארץ. גלריה פרדיגמה נפתחה לפני פחות משנה והיא מצטרפת לגלריה פריסקופ הותיקה שעוסקת גם היא בעיצוב. בערך באותה תקופה בה נפתחה פרדיגמה נפתח גם מוזיאון העיצוב בחולון ובמקביל נפתחה בדרום תל אביב גלריה–חנות לעיצוב בשם design space, בנוסף לכל אלו מסתבר שגם לישראל יש “שבוע עיצוב”, לפני כשבועיים התקיים הראשון בירושלים.

כמעצבת מוצר אני מוצאת שהעיסוק הגובר בעיצוב הוא בדיוק הדבר לו חיכינו, סוף סוף העיצוב מקבל במה וחשיפה, עולה לשיח הציבורי ונוצר סביבו עניין. במקביל לכך הולך ומתגבר החיפוש אחר עיצוב רענן, ייחודי ושונה, דבר שוודאי יקדם את רמת העיצוב בארץ ויפתח דלתות רבות למעצבים. נותר לנו רק לקוות שבמקביל להתרעננות ולשינויים הרבים יגיעו גם הכסף והתקציבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה