יום חמישי, 13 בינואר 2011

קול קורא למעצבים

 

אחת מהמשרות החלקיות שלי היא הכנת תלמידים לקראת מבחני הכניסה למוסדות להשכלה גבוהה, מאחר ובקרוב יחלו מבחני המיון הלחץ בקרב המועמדים הולך וגובר והתוצאות נראות בשטח. בכל שנה אני נדהמת מחדש לנוכח השינוי בקצב העבודה של התלמידים, במשך שלושה חודשים העבודות מקרטעות, נתקעות לא מצליחות להתגבש בשל אין סוף בעיות ועיכובים, חוסר זמן וחוסר התכנות ואז, כבאורח פלא, תוך מספר שבועות מצומצם, הפרוייקטים החלקיים והזנוחים קורמים עור וגידים (או קרטון וחוטים) והופכים מסקיצה מסמורטטת לפרוייקט מוקפד ומדוייק. תהליך דומה מתרחש בסוף שנה רביעית כשהסטודנטים מתבקשים להגיש את פרוייקט הגמר שלהם. ולצערי אותו התהליך מתרחש גם כשמעצבים וותיקים ובוגרים עובדים לקראת הגשה, תערוכה או תחרות. 

במילים אחרות, למרות שרובנו היינו מעדיפים לחשוב אחרת, אנחנו עובדים הכי טוב כשאנחנו עובדים לקראת דד ליין. 

שבועיים אל תוך השנה האזרחית החדשה החלטתי להביא לינקים ומידע על תחרויות עיצוב ברחבי העולם ו”הזדמנויות עיצוב” אם ניתן לקרוא להן כך. “קולות קוראים” למעצבים לשנס מותניים ולייצר פרוייקט חדש ורענן שאולי יצליח לזכות את בעליו בפרס כספי הולם או לפחות בחשיפה והזדמנות.

ARTISTS WANTED - קול קורא לאמנים ומעצבים מעל גיל 18 מרחבי העולם כולו. עפ”י התקנון, מארגני התחרות מחפשים עבודות מתחום רחב של קטגוריות: פיסול, ציור, רישום, צילום, עיצוב, קולנוע, וידאו, אנימציה ועוד.

הזוכה במקום הראשון יקבל פרס של 10,000$ והפרוייקט הזוכה יושק באירוע בניו יורק, הזוכה גם יוטס וישוכן במהלך ימי ההשקה בניו יורק על חשבון המארגנים. ישנן קטגוריות זכיה נוספות, שוות גם הן...

דד ליין להגשת העבודות - 28/2/2011, הגישו את עבודתכם כאן. אבל קיראו את התקנון המלא לפני כן.

גם אצלנו הזדמנויות להציג עבודות עיצוב – מגזין A5 הישראלי מזמין אמנים ויוצרים מתחומים שונים להציג עבודותם בגיליון הקרוב. הפעם בנושא בית. המגזין מגדיר עצמו כמגזין יצירה רב תחומי ומזמין אמנים מהארץ ומהעולם לשלוח עבודות ולהציגן בגיליון הקרוב. התחומים המוצגים מגוונים, ביניהם צילום, ציור, גרפיקה, טיפוגרפיה, איור, קומיקס טקסטים ועוד.

דד ליין להגשת העבודות - 28/2/2011, ניתן להגיש און ליין, כל הפרטים כאן.

a5_submissions

אם אתם עוסקים בעיצוב גרפי מסוג כלשהו האתר של המגזין HOW מציע תחרויות מתחומים שונים (עיצוב לוגו, פוסטר, קידום מכירות, עיצוב אינטראקטיבי ועוד). התחרות הקרובה היא בנושא קידום מכירות, ניתן לשלוח עבודות מכל סוג (אפילו עבודות סטודנטיאליות שנעשו במסגרת הלימודים) הזוכה בתחרות יקבל חשיפה במגזין המודפס וטיול (טיסה, לינה והוצאות) לועידה של המגזין בה תוכרז זכייתו והוא יקבל פרס נוסף (לא פורסמו פרטי הפרס) .

דד ליין להגשת העבודות – 5/3/2011, ההשתתפות בתשלום (בין 35$ ל 90$), כל הפרטים כאן.

HOW logo winnerהלוגו הזוכה בתחרות עיצוב לוגו ב 2010 - Caroline Madigan 

אתר מצויין שמרכז תחרויות בקטגוריות עיצוב שונות הוא dexigner, מומלץ להציץ בלשונית התחרויות ולבחור משהו שיתאים לכם. מתוך התחרויות שהופיעו שם מצאתי את התחרות הזו לעיצוב אריזה לסטודנטים ומעצבים צעירים (עד גיל 30), לתחרות שתי קטגוריות לעיצוב אריזה ומארגני התחרות מבקשים לקבל עיצוב רענן בעל זוית הסתכלות שונה. הפרס הראשון לכל קטגוריה הוא 1000.

דד ליין להגשת העבודות 15/3/2011, פרטים נוספים כאן.

אתר נוסף שמרכז תחרויות בתחומי העיצוב הוא core 77, אתר עדכני ומעניין שעוסק בעיצוב ומגדיר את עצמו גם כמגזין עיצוב. האתר מרכז תחרויות בקטגוריות שונות של עיצוב - עיצוב פוסטרים, עיצוב מוצר, אנימציה ועוד... לחצו כאן כדי לקבל עוד מידע על התחרויות הקרובות.

אם טרם מצאתם תחרות שמפתה אתכם חובה עליכם לבקר באתר designboom, האתר מפרסם תחרויות בתחום עיצוב מוצר באופן תדיר ולרוב מציע חשיפה נאה ופרסים כספיים שווים. למי שלא מכיר, ה designboom הוא אתר בריטי מפורסם וותיק, פופולרי מאוד בקרב מעצבים ישראלים.

בימים אלו מקיים האתר תחרות בשיתוף עם חברת FUJITSU ומבקש לקבל הצעות ורעיונות לשילוב מחשבים (במובן הרחב של המושג) בחיי היומיום שלנו בעתיד 2013 או 2020 (לתחרות שתי קטגוריות). הפרס הראשון הוא 30,000, וישנם פרסים כספיים נוספים.

דד ליין להגשת עבודות 31/1/2011, פרטים נוספים כאן.

אופציה נוספת שמציע האתר designboom הוא השתתפות בשוק עיצוב - designmart. האתר מקיים שווקי עיצוב במסגרת תערוכות עיצוב גדולות ברחבי העולם. בפברואר הקרוב (8-12/2) מתקיימת תערוכת עיצוב בסטוקהולם והאתר מציע למעצבים להגיש מועמדותם על מנת למכור את מרכולתם המעוצבת במסגרת השוק. חשוב לציין שהמוצרים צריכים להיות קטנים יחסית ומחירם מוגבל ל 500 ש”ח (אם הבנתי נכון את המרת הכתר השוודי).

המעצבים הנבחרים לרוב נדרשים לממן את כל הוצאות הנסיעה על חשבונם אך יש להם ההזדמנות לכסות הוצאות אלו במהלך ימי המכירה. לא צוין דד ליין ספציפי אך מאחר והתערוכה קרבה יש להגיש מועמדות בזריזות. עוד פרטים כאן.

מוצרים שנמכרו בשווקי עיצוב בשנים האחרונות:cassettewalletארנק קלטת מאת marcella foschipepper מלחיה פלפליה מאת holaria contemporary ceramic earringעגיל אשליה בעיצובה של נוקי סיגורה הישראלית 

עכשיו כל שנותר הוא לבחור קטגוריה ודד ליין מתאים ולהתחיל לעבוד.

בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה