יום שני, 7 במרץ 2011

קוראים עיצוב

 

חיפוש אחר השראה ברשת הביא אותי לכתיבת פוסט על מגזיני עיצוב מקוונים. מתוך רבים וטובים בחרתי כמה מגזינים שאני נהנית מהם. לחלקם גם גירסאות מודפסות מהודרות ששווה לרכוש ולשמור, האחרים קיימים בעולם הוירטואלי בלבד ונהנים מיתרונות הזמינות והנוחות של העולם המקוון. כולם ממתינים לכם בקצה של לחיצה…

החלטתי להתחיל עם מגזין wallpaper שאהוב עליי באופן אישי בגרסתו המודפסת. wallpaper הוא מגזין מקצועי שעוסק בעיצוב, יש לו גם גרסה מקוונת שמגבה את הגרסה המודפסת והאיכותית. הגרסה המקוונת מציע מידע מוגבל בחינם, על מנת להחשף למגזין המלא יש לרכוש מנוי בתשלום.

wallpaper magazine cover

בנתיים הנה כמה תמונות מהתערוכה IMM Cologne שסקר המגזין -

wallpaper 2מתוך wallpaper - כסא בעיצוב François Dumaswallpaperמתוך wallpaper - ארון אקורדיון בעיצוב  Elisa Strozyk and Sebastian Neeb

mocoloco הוא מגזין מקוון שעוסק באמנות, עיצוב, אדריכלות ועיצוב פנים. הוא מציע ראיונות מצולמים עם מעצבים וסוקר תערוכות וארועי עיצוב מהעולם. האתר גם מאפשר לקוראיו היוצרים לפרסם את עבודתם באתר (בהנחה שיעברו את הסינון…)

mocolocoM-Collection עוצב על ידי Van Eijk & Van der Lubbe

המגזין המקוון dezeen מצהיר שכוונתו היא להביא לקוראיו את חדשות העיצוב האמנות והאדריכלות המעניינות ביותר לפני שתקראו אותם אצל המתחרים! האתר הושק ב 2006 והוכתר כאחד האתרים המשפיעים ביותר על עולם העיצוב. הוא הוקם בתחילה כבלוג עיצוב על ידי Marcus Fairs שכתב את הספר Twenty-First Century Design והקים את icon magazine. נראה שכבר מההתחלה זה היה מתכון להצלחה…

logo

dezeen 2גופי תאורה של Tuukka Halonen 

dezeen  גופי תאורה של Ronan & Erwan Bouroullec .

בדומה לdezeen גם yatzer הוא מגזין אינטרנטי שמתעדכן באופן יומי וחושף את קוראיו הרבים לחדשות מתחומי עיצוב, אמנות, אופנה ארכיטקטורה ועוד. האתר נוסד על ידי Costas Voyatzis מעצב פנים צעיר מיוון. קוסטאס הקים את האתר ב 2007 ובאפריל 2010 הוא הוכרז על ידי ה Financial Times כאחד מאתרי העיצוב המומלצים בעולם.

שלא כמו מגזינים אינטרנטיים אחרים הכתבות ב yatzer נכתבות בנימה אישית ומביעות דעה, מה שהופך אותו להרבה יותר מעניין. שווה ביקור!

yatzeryatzerמתוך yatzer - פסלי נייר של Anna-Wili Highfield

yatzerמתוך yatzer - פסל עץ של Gehard Demetz

במסגרת המגזינים שמתקיימים בעולם הוירטואלי אי אפשר לוותר על האתר הוותיק designboom, האתר הבריטי המבריק מתפקד מאז 1999 כמרכז עיצוב רב תחומי ובינלאומי, יוצריו מגדירים אותו כמגזין אך בפועל הוא הרבה יותר מזה.

האתר עורך תחרויות בתחומי עיצוב שונים, מקיים תערוכות עיצוב ואף החל מסורת של “שוק עיצוב” - בו מוצעים למכירה מוצרים מעוצבים של מעצבים מהעולם. הוא מציע כתבות וראיונות עם מעצבים ויוצרים שונים, בלוג המתחדש מספר פעמים ביום וסוקר פרוייקטים מתחומים שונים ואף כתבות שעוסקות בהיסטוריה של עיצוב ושל אובייקטים וחפצים. לאתר למעלה מ 4 מיליון קוראים בחודש וגם הוא קיבל תארים של כבוד זה מכבר.

jh_08מתוך designboom - עבודה של Jaime Hayon

מגזין Frame הוא מגזין מקצועי היוצא אחת לחודשיים בגרסה מודפסת ובגרסה מקוונת, המגזין מתמקד בעיצוב פנים וסוקר תחומי עיצוב ואמנות נוספים. ניתן להציץ באתר על מנת להתרשם מהמגזין אך על מנת לראות את הגרסה המלאה יש צורך בתשלום.

בנתיים תמונות מהגיליון האחרון -  richard-chai richard-chai  מתוך Frame - חנות זמנית של המעצב Richard Chai, נעשתה בשיתוף עם Daniel Arsham

FRAME שער מגזין Frame

ואסיים עם מגזין elle decor - מגזין מודפס שיוצא באופן חודשי, בניגוד למגזינים אינטרנטיים שדורשים תשלום עבור קריאת הכתבות שלהם המגזין הזה מציע את כל המידע שלו חינם והאתר נוח ומזמין. הוא עוסק בעיצוב פנים, דקורציה, ליייף סטייל ועוד.

מההתרשמות שלי המגזין מציע היבט פחות מקצועי ועוסק בעיצוב פנים ודקורציה בצורה יותר פשטנית. יחד עם זאת ביקור באתר או דפדוף במגזין יכול להיות חגיגה צבעונית ואסטתית קלילה ונעימה.

Elle decor

שיטוט באתר המגזין הביא אותי ללשונית המספרת ממה נהנו העורכים השבוע - שם קראתי את ההמלצה שלהם על בלוג שנקרא bech bungalo 8, וממנו הגיעו התמונות הצבעוניות האלו -

 elle decor 3elle decor 2

תגובה 1: