יום שני, 2 באוגוסט 2010

I love robots

נראה לי שזה בא עם המקצוע, מעצבים תעשיתיים מעבירים הרבה מזמנם בתכנון ובעבודה מול התעשייה, בשהייה בבתי מלאכה, בעבודה עם חומרים שונים, בחיטוט בפחי אשפה באזורי תעשייה ובחיפוש אחר המחבר המושלם. אני מניחה שזה אך מתבקש שנחבב את הדמויות הקטנות העדינות והכמעט אנושיות האלו. אבל, אולי זו רק אני…

אני אישית אוהבת בעיקר את אלו שעשויים משאריות שונות, אלו שקורצים לעולם נעלם של חפצים שגדלנו איתם, הרובוטים שנופחים חיים במכונות ואובייקטים של פעם, דברים שהשתמשנו בהם, שהתבלו והנה הם מוצאים שוב חיים חדשים. אני אוהבת גם את הרובוטים שעשויים ממתכת, ונייר וכמובן גם את הרובוטים העכשויים שנראים כאילו יצאו מסרט מדע בידיוני של מחר.

  tin robot
זה רובוט פח של פעם שמצאתי כאן

tin robot 
את הרובוט הזה מצאתי בבלוג של alexbogusky’s posterous, ומסתבר שהוא הופיע כחלק מפרסומת לבית חולים שמציע ניתוח בעזרת רובוט. כן, אני מודה שניתוח נשמע כמו חויה לא נעימה ודי מדכאת, אבל אם היצור החביב הזה יהיה מעורב, אולי זה משהו לחשוב עליו…

Space-man

הנה space-Man Robot שמצאתי כאן, באתר כותבים שהוא מרשים במיוחד ברגע שמותחים אותו שכן הוא צועד קדימה ברגליו ובו זמנית מזיז את הידים. לחובבים המושבעים, ניתן לרכוש אותו במחיר סביר יחסית.

giant robot

giant robot

ואם בקניות עסקינן, הנה מדבקות רובוטים שניתן לרכוש באתר הזה ולהדביק על הקיר לקישוט החדר.

  lockwasher robot lockwasher robot
את היצורים האלו מצאתי בבלוג הזה של מעצב שקורא לעצמו lockwasher.

robobar

והוא עשה גם את הרישום הזה, הגעתי אליו דרך האתר designboom.

papertoy         papertoygroup

ובמהלך שיטוטי באינטרנט וחיפושי אחר רובוטים נאים לפרסום בפוסט מצאתי זוג מעצבים גרפיים - loulou & tummie’s שמעצבים דמויות וצעצועים צבעוניים ומקסימים.

papertoy

בין כל הפרוייקטים המגוונים שהם עושים ניתן גם להוריד מכאן קבצי PDF של דמויות הקרטון המקסימות שהם מעצבים, להדפיס אותן, ולחתוך ולקפל לעצמכם. והכל חינם! האתר עצמו מרשים ממש כמו העבודות והפרוייקטים שלהם. מומלץ בחום לכולם ובעיקר לאלו שלא לגמרי התבגרו!

ולמי שטרם השתכנע, הנה פרוייקט נוסף שהם עשו עבור פסטיבל העיצוב הגרפי GDFB, בו הם הזמינו אמנים שונים לצבוע ולצייר על מודלים לבנים של רובוטים שהם עיצבו.

XLtoy XLtoyXLtoy XLtoy

כאן מצאתי מנורת רובוט, הגוף קצת אימתני ביחס לכמות האור שמפיצה המנורה אך בכל זאת פרוייקט מעניין.

robolamp 

אסיים עם שלושת חוקי הרובוטיקה שניסח אייזק אסימוב על מנת למנוע תסריט בו המכונה תשלט עם האדם, והנה הם לפניכם, למקרה שאתם מתכננים רובוט…

  1. לא יפגע רובוט לרעה בבן אדם, ולא יניח, במחדל, שאדם יפגע.
  2. רובוט חייב לציית לפקודותיו של אדם, כל עוד אינן סותרות את החוק הראשון.
  3. רובוט ידאג לשמור על קיומו ושלמותו, כל עוד הגנה זו אינה עומדת בסתירה לחוק הראשון או לחוק השני.

נראה לי שאי אפשר לפרסם את הפוסט הזה בלי להתייחס ל wall-e, שהוא ללא ספק אחד הרובוטים האנושיים והמרגשים ביותר שהומצאו בתקופה האחרונה.

wall-e wall-e

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה