יום שלישי, 16 בנובמבר 2010

בצק עלים בפרדיגמה

 

בשבוע שעבר קפצתי לגלריה פרדיגמה, תיכננתי כבר כמה זמן ללכת לראות את התערוכה המדוברת שנפתחה כבר באמצע אוקטובר, אך מה שבסופו של דבר דרבן אותי להוציא את עצמי מהסטודיו ולפנות זמן לביקור בה היה הצורך בהתאווררות והחיפוש אחר השראה. PastedGraphic-12(2)

התערוכה הנוכחית המוצגת בה - בצק עלים נאצרה על ידי ענת בנבנישתי ועזרי טרזי והיא תערוכה קבוצתית העוסקת ברבדים ושכבות. התערוכה מותחת את גבולות המושג עיצוב מוצר או עיצוב תעשייתי ומפגישה אותו עם עולם האמנות והאומנות. הפרוייקטים המוצגים בה עשויים מחומרים מגוונים ומפתיעים, חלקם מנותקים לחלוטין מהעולם התעשייתי או ה”מוצרי” כפי שאנו מכירים אותו, לדוגמא גוף התאורה שיצר ראובן גבעתי.

בחלק מהפרוייקטים השימוש החדש בחומר מציע אופן שימוש חדש או יוצר שפה ויזואלית שונה, מה שמביא את הצופה לגלות ולחוות מחדש את המוצר.

PastedGraphic-4גוף תאורה - ראובן גבעתי.

נהנתי מאוד מביקורי בתערוכה, והצורך בהשראה והתאוורות סופק. באופן אישי, מבין האובייקטים שהוצגו בה, אהבתי מאוד את זה של דויד אמר, אופן העבודה עם החומרים יצר שפה ויזואלית חדשה אסתטית ומעניינת. אמר גם יצר שתי גרסאות מעט שונות של השולחנות דבר שתרם מאוד לעבודתו בעיני.

התרשמתי גם מהספסל של ניר מאירי, הצורניות שמתקבלת משילוב החומרים מאפשרת לצופה לתפוס את מושג הספסל בצורה שונה.

PastedGraphic-2(2)דוד אמר - שולחן נמוך עשוי עץ ומתכת PastedGraphic-2 ניר מאירי - ספסל

PastedGraphic-3 PastedGraphic-6 בתערוכה הוצגו גם שני הכיסאות האלו בעיצוב פיני לייבוביץ’, שנראים כהמשך אורגני ומעניין לאובייקטים שעשה כמה שנים קודם.

עוד הציגו בתערוכה רביב ליפשיץ, אלון רזגור, מיכאל צימרמן, ורד זיקובסקי ואיתמר בורשטיין שהציג שעון מעניין ומתעתע משהו.

הגלריה שנפתחה במרץ 2010 על ידי ענת בנבנישתי, ממוקמת ברח’ אחד העם בתל אביב, ומוגדרת כגלריה לעיצוב עכשווי. התערוכה הנוכחית תוצג בה עד ה 3.12, שווה ללכת לראות וכדאי להזדרז!

תגובה 1:

  1. מכיר את ראובן גבעתי, למי שמעוניין ביצירתו יש אתר עכשיו בכתובת www.rgivai.com
    ceru uv,ranu

    השבמחק